sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Aatu 1v 7kk


Niin kauan on pitänyt kirjoittaa 1,5 vuotiaasta, että ollaan päästy jo ihan uusille kuukausi luvuille.

Minä:
- Olen kova poika ulkoilemaan. Ja kävelemään! Saatan heittää parin kilsan lenkin jalkaisin.
- Tahdon olla mukana kaikissa kodin hommissa. Bravuurejani on pyykkien ripustelu kuivumaan ja tiskaus.
- Osaan sanoa joitakin sanoja. Kissa, pallo, päällä, kakka...Toistan paljon hiukan oudompiakin.
-Päivän rytmit on minulle hirmusen tärkeitä ja toiminkin niitten mukaan omatoimisesti. Jos ei mummut ole niistä perillä minua hoitaessaan, niin opastan kyllä.
- Huolehdin siitä, että wallu pääsee ulos silloin kun minäkin, ja saa ruokaa silloin kuin minäkin.
- Olen innokkaasti lähdössä autolla heti kun vaan mahdollista.
- Olen kauppamiehiä. Tykkään hymyillä ja lirkutella oudoillekin naisille.
-Tuon kirjan heti jos joku yrittää laittaa peppunsa sohvalle.
- Olen päivisin ilman vaippaa! Pisut ja kakat teen pottaan tai pönttöön. Joskus sattuu vahinkoja.
-Yöt nukun edelleen äiskän ja iskän välissä. Mahdollisimman lähellä jompaa kumpaa.
- Syön itse. Pidän paljon mausteisesta ja tulisesta ruuasta. Herkkujani ovat myös banaani, jogurtti ja mehukatti hedelmäsoseet. Perjantaisin olen saanut jo vähän viettää äitin ja iskän kanssa karkkipäivää.
- Nokkamukia en ole tarvinnut pitkään aikaan, mutta iltaisin nautiskelen joskus maidon tuttipullosta.
- Käyn saunassa melkein päivittäin. Istun lauteilla kun miehet ja mukana pitää olla 0,5 litran limsapullo täynnä vettä.
- Yritän jo kovasti opetella omatoimisesti pukemaan.
-Mummelilta saatu pieni jakkara on oiva apuvälineeni minkä kanssa melkein kaikki ovat ulottuvillani.
- Äitin kanssa järjestettiin lelunurkkaa joulun jälkeen ja laitettiin kaikki vauvalelut varastoon. Pukki kun oli huomannut, että olen jo iso poika ja sain paljon kaikkea kiinnostavaa.
-Kun pääsen käymään iskän työpaikalla hallissa, pitää siellä kiivetä mönkkärin selkään, startata ja kaasutella.
- Musiikki on edelleen lähellä sydäntäni. Äiti on jo aika kyllästynyt samoihin fröbeli dvd:hin ja antaakin minun välillä kattella ja tanssia videoitten tahtiin youtubesta. Tällä hetkellä ykkösiä on Gummybear ja Gangnam style, jonka tanssinkin osaan.
- Osaan myös välillä kiukustua ja harmistua niin, että heitän lattialle vattalleni huutamaan. Varsinkin jos äiti yrittää laittaa vaippaa tai huomaa, että olen saanut puhelimen  käsiini.
- Keno on minulle nro1. Ja tahtoisinkin nähdä häntä paljon enemmän. Riemu on ylimmillään aina kun kohtaamme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti